Volkswagen Corrado je čtyřmístné dvoudveřové kupé, které bylo vyráběno karosárnou Karmann v Onasbrucku v období od 1. září 1988 do 31. července 1995. Celkem se vyrobilo 97 521 těchto vozů.
Corrado prakticky plynule (ač s tříletou pauzou) navázalo na předchozí dvě generace VW Scirocco. Z počátku produkce, tedy v letech 1988 až 1992, byly k dostání pouze dva druhy pohonných jednotek. Základním modelem byl atmosférický čtyřválec o obsahu 1.8 litru se čtyřmi ventily na válec o výkonu 101kW (136 PS). Druhým modelem z rané nabídky byl opět motor o objemu 1.8 litru, ovšem pouze se dvěma ventily na válec. Dostal však navíc přeplňování pomocí spirálového dmychadla G60 hnaného řemenem od klikové hřídele. Takto posílený agregát disponoval výkonem 118kW (160 PS).
Rok 1990 znamenal zahájení prodeje i na americkém trhu. V roce 1992 přišel Volkswagen na trh se dvěma novými motory. První novinkou byl atmosférický motor o objemu 2.0 litru se 16-ti ventily a výkonem 101kW (136 PS). Tento motor byl vyvinut přímo z předchozího modelu 1.8 16V, disponoval však totožným výkonem z důvodu splnění emisních norem. Zajímavostí pak je, že Corrada s tímto motorem nebyla vyvážena do USA.
Druhou novinkou, představenou v roce 1992, byl vidlicový řadový šestiválec VR6 o objemu 2.9 litru a 12 ventily. Disponoval výkonem 140kW (190 PS) a byl určen pouze pro evropský trh. Pro severní Ameriku byl pak připraven upravený motor o objemu 2.8 litru a výkonem 128kW (175 PS) a nesl označení SLC (Sport Luxury Coupe).
Uvedení VR6ky na trh mělo však za následek ukončení výroby motoru G60, v USA se přestaly dodávat v roce 1992, v Evropě pak o rok později v roce 1993.
Motor VR6 znamenal ve své době v podstatě revoluci, protože nabízel kompromis mezi motorem do V a klasickým řadovým čtyřválcem. Konstruktéři zvolili úhel rozevření válců pouze 15°, což umožnilo použít i společnou hlavu válců. A právě takto navržený motor se mohl vejít do stejného motorového prostoru určeného původně pouze pro čtyřválce.
Spuštění prodeje motorizace VR6 v Británii bylo provázeno speciální edicí CAMPAGIN, pro kterou bylo určeno šest vozů. Tyto vozy dostaly speciální metalízu označenou jako „Dusty mauve metelic“ a kompletní Recaro kožený interiér cihlové barvy a s elektrickým ovládáním. Vozy byly poté rozděleny šesti TOP dealerům VW v celé británii.
Rok 1994 byl posledním modelovým rokem, kdy se Corrado prodávalo v USA. To Kanada měla trochu více štěstí a bylo pro ní určeno celkem 87 vozů modelového roku 1995.
Pomyslným „posledním výstřelem“ před ukončením výroby byla edice STORM. STORMy disponovaly plnou výbavou zahrnující například kožený interiér, vyhřívané přední sedačky, stavitelný volant, 15“ disky BBS Solitude, maskou v barvě vozu a emblémy „Storm“. Celkem bylo vyrobeno 500 kusů této edice – 250 v barvě Classic Green s krémovým interiérem, a 250 v barvě Mystic Blue s černým koženým interiérem. Edice STORM byla určena pouze pro Britský trh, takže všechny auta měli pravostranné řízení.